söndag 1 november 2009

Parkeringsplatta och Björnborgtrosor


Alltid lär man sig något! Vi har haft en bra helg i Stockholm hos Tomas, Elin och barnen. På Lördagen bar det i väg till Barkaby och Stockholm factory outlet(stavning?). Det var där jag och Rickard lärde oss något nytt, nämligen att det finns något som heter parkeringsplattor... För att få stå parkerad gratis i tre timmar utanför vissa köpcentra så behövs det nämligen en sådan. Det funkar så att man får gå in i en affär och hämta en i kassan eller dyligt gå ut i bilen ställa in min ankomsttid på en snurrplatta och lägga i framrutan. Denna fantastiska "platta" är rikstänkande så den fungerar över hela Sverige. Det är sant! Enligt mig helt meningslöst men,men... Man måste ju ta seden dit man kommer och det kanske kunde ha blivit dyrt utan. Nu har Rickard och jag varsin parkeringsplatta, vem vet kanske kommer den till användning igen... Åtorp nästa för parkeringsplattorna!!! Jag gjord fynd på trosor, 99 kr st stället för 199 kr + att det var 20% rabatt för att det var Helloween... 316 kr för fyra par. Jag vet att det finns två för hundra på HM, men det är inte Björnborg, ha,ha,ha...

3 kommentarer:

Maria sa...

Oj oj...tur att du tar dig utanför gränserna ibland. Parkeringsskiva kallar vi det för=0). Ta med den när ni ska shoppa i Kungälv för dom har precis infört det här.
Fina kort du gjort, såg på facebook. HOppas helgen varit bra och att vi ses snart. Kram och hälsa

Linnéa sa...

Du har så rätt! Kanske var det parkeringsskiva den hette i Stockholm med. Nu har ju Rickard och jag varsin, och det är nog mer än de flesta här på landet har!!!

Karolina sa...

Jag har en.... Tog den i Barkaby=)