lördag 7 november 2009

Lördagkväll

Tankar och funderingar snurrar runt i mitt huvud, samtidigt som huvudvärken håller på att göra mig tokig. Är så tät i näsan och mina bihålor skriker efter nässpray och nässprayen gör att jag får ont i näsan. hoppas och ber att jag ska slippa penicillin denna gång. Är ensam, Rickard har åkt på Camillas 30årsfest. Givetvis glömde han presenten, en skitsak egentligen, men det får mig att undra över när han ska börja använda sin hjärna till något som inte rör jakt, sport och jobb. Är ganska trött på att vara den som ska ha koll på allt som rör det praktiska runt omkring oss. Undrar om jag skulle sluta bry mig om hans ansvar skulle öka, är tveksam, men jag vägrar att skämma bort honom... Ska göra som på jobbet säga en sak bara en gång så kanske han lär sig lyssna. Ni ser vad synd det är om mig, känner mig ganska gnällig och trött. Ska ta en dusch, göra några varmamackor och titta på en Johan Falk film, kan bli en mysig kväll i min ensamhet...

2 kommentarer:

Carolina sa...

Det ligger i karlars natur att inte komma ihâg annat än det som är viktigt för dom...
Krya pâ dig!

Madde sa...

Men Linnéa, tänk positivt, han tänker ju på jakt OCH jobb OCH sport. Det är ju hela två saker mer än en jag känner som bara tänker på det förstnämda...

Krya på dig bruden
/m