onsdag 4 november 2009

Fotboll

Det har hänt och händer mycket inom fotbollen just nu och jag har inte skrivit något. Jag hamnade i ett trevligt dilemma när min båda favorit lag slogs om segern i allsvenskan. AIK drog det längsta stråt och det säger ju inget annat än att de var bäst i år. Linköping vann allsvenskan för damer, mycket kul! Umeå IK är ett favorit lag för mig, men det behövdes ett tro skifte. Hammarby åkte ur Allsvenskan i hop med ÖIS. Hammarby på Stora Valla nästa år. Djurgården gjorde sin första kvalmatch i kväll borta mot Assyriska och förlorade med 0-2. Nu ser det mörkt ur för Djurgården. Välkomna till Storavalla nästa år! Erik Hamrén blev tillslut efter många turer Svenskförbundskapten. jag tror det kan bli bra. Elin har ju haft honom som idrottslärare och han har ett förflutet som Degerfors IF´s tränare, kan inte bli bättre, ha, ha, ha... Själv hade jag ju helst sett "Svennis" som förbundskapten, men om det varit den bästa lösningen vet jag ej...

Inga kommentarer: