söndag 15 november 2009

I naturenstecken

I går tillbringade jag en stor del av dagen i skogen, vi jagade älg. vädret var skit dåligt, på mitt första pass blev jag hur blöt som helst, det blåste så det regnade vågrätt över gärdet där jag satt. Inte ett liv i första drevet. sedan blev jag flyttade ner i mossen där blåste det mindre med droppade stora droppar från träden. Inte ett djur här heller, jag såg skymt av hund förare och hund men ingen älg trotts att det stått en pinntjur längst ner i den mosse jag sitter. När jag trodde vi skulle packa ihop så small det en smäll, Olle, Agnes,Kent tänkte jag men kom fram till att det var nog Olle.Det dröjde en stund innan Olle rapporterat att han skjutit på en tjur! En Tjur med våra regler betyder över sju taggar och den hade tio. grattis Olle! När jag skulle fotografera underverket tog batteriet slut i kameran, där av ingen bild här. När jag på kvällen ca 23.05. satt vid datorn ringde telefonen, då var det ett på kört rådjur som skulle tas rätt på och jag var ju den som inte druckit alkohol, bara julmust så svärfar och jag gav oss i väg för att hämta, det var en stor bock som vi lastade in i bilen och körde till slakthuset. När den skulle tas ur så var den illa tilltygad invärtes så det gick inte att ta reda på den. Hornen hade åkt an bocken när den blev på körd... Det var en vanlig dag på landet, med familjen "jägare"!!!

Inga kommentarer: