måndag 26 oktober 2009

Winnerbäck-Lundell-Uggla

Ni som läser denna blogg har inte kunnat undgå att jag är ett stort fan av Lars Winnerbäck. Min kära granne envisas med att kalla honom för en dålig "Lundelkopia" vilket givetvis inte stämmer. Winnerbäck är Winnerbäck och Lundell är Lundell. Slut på diskussionen. Men nu kommer en av de värsta saker jag upplevt på länge. I bilen på väg till Finnerödja lyssnade vi på Winnerbäcks nya, när Rickard plötsligt säger- det låter som Magnus Uggla, jag höll på att köra av vägen... Magnus Uggla- Lars Winnerbäck skulle inte tro det! Han envisades och spelade låten flera gånger för att övertyga mig, men envis som jag är vägrade jag erkänna detta. Det hör till saken att jag inte är värst musikalisk, men jag hör väl att det inte finns en likhet mellan Lars Winnerbäck och Magnus Uggla. Slut på den diskussionen oxå... Ni nyfikna kan få reda på att det var låt no sju Jag fattar alltihop på nya skivan Tänk om jag ångrar mig och ångrar mig igen... Är det någon som håller med Rickard skriv gärna en kommentar, tror han kom fram till att det var Ugglas Ska vi gå hem till dig, som den var lik...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst finns det likheter. Lyssna på Elden tex.