tisdag 20 oktober 2009

Hjälp!

Jag har inte pratat med min syster på ca 14 dagar, så ringer telefonen. -Hej! Inget hur är det? Hur mår du? Vad gör du? -Sedan kom svadan, jag fattade ingenting. Sa ett bestämt stopp! Lugna ner dig och börja om från början, lugnt och tydligt, ska du med ett tåg? Det hela handlade om vem som skulle ärva vem om hon eller Patrik dog. Intressant? Det hon ville få fram var att Patrik skulle ärva hennes del av stugan om hon dog, men det sa jag nej till. Patrik hade givetvis något motdrag till detta. sedan började hon fråga mig om vad jag trodde mamma och pappa ville ärva av henne... Jag löste problemet och sa - skriv mig som förmånstagare till allt... Då frågade hon vad jag skulle göra med hästarna!!! Hästarna kan ni fatta! Inte om vad som skulle hända med alla fastigheter, gårdar och mark utan hästarna...

4 kommentarer:

Karolina sa...

Ha ha, hon är rolig din syster=)

Linnéa sa...

Visst är hon! Man kan säga att hon lever i sin egna lilla värd. Ibland undrar jag vart hon kommer ifrån...

Karolina sa...

Från samma ställe som dig;)

Madde sa...

Å jag bara älskar systrarna W. Ni är för roliga =)