onsdag 28 oktober 2009

På jobbet

Idag var jag på jobbet. jag hade med mig en lampa som ser ut som en isbit + en vit lampskärm. Fritids skulle gå på en lång promenad berättade de. jag låste upp gick in och vidare till mitt klas rum som jag oxå låste upp. beundrade de ny bonade golven, vattnade blommor funderade lite på hur klassrummet kan bli lite mysigare. Tittade ut genom fönstret och såg ryggen på fritids när de gick iväg. Tog det jag skulle ha i klassrummet stängde dörren och gick ut. I samma stund som dörren slog igen, kom jag på att mina nycklar låg kvar i klassrummet och dit var dörren låst. Jag gick för att hämta huvudnyckeln, men dörren dit in, där den är var oxå låst... HUMMMM!!! Jag kastade mig i bilen för att hinna i kapp mina kollegor på fritids och jag hann i kapp dem, fick låna en nyckel som jag sedan skulle lägga på ett särskilt ställe. In på skolan låste upp klassrummet hämtade nycklarna, hämtade det jag skulle och låste dörren, när jag skulle lägga nycklarna som jag lånat där vi kom överens så fick jag den braiga idéen att jag kunde ju gå in med nycklarna på fritids för nu hade jag ju mina nycklar att låsa upp med, smart va! Jag hängde nycklarna synligt, bara att hoppas på att de såg dem och inte letade ihjäl sig på den plats vi bestämt...

Inga kommentarer: