söndag 25 oktober 2009

Höstlov

Nu är det äntligen höstlov. Ska bli skönt, inga måsten på hela lovet. I går jagade vi älg och jag såg ett ensamt hondjur som jag inte kom åt att skjuta sedan hade vi med en stor tjur som var lovlig säkert över tio taggar, när Putte rapporterade på radion- att nu är det en lovlig tjur på väg mot dig Linnéa så slog hjärtat lite och bössan var osäkrade. Men han vinklade på hygget och kom aldrig fram till mig. Tjuren gick genom hela marken och ut på grannmarken, SURT! Sedan fortsatte drevet och Olle skött ett ensamt hondjur, en kviga. En ok dag i skogen som bjöd på några finna naturupplevelser. När jakten var över så hjälpte Putte oss med vårt varmvatten som knövlat så nu funkar det. Det blev en lugn kväll, men höjdar program på tv som Dansbandskampen och körslaget(inte). Tillslut blev det filmen Patrik1,5. den var rätt ok. Nu väntar Karlstad och scrapmässa men jag missade att ställa om klockan så jag är lite tidigt ute än...

Inga kommentarer: