fredag 20 februari 2009

Strumpor!

Det finns inga strumpor i detta hus! Eller det finns det i massor, men inga hör ihop. Jag håller på att bi tokig, att varje morgon vara"strumpdektektiv". Det brukar alltid slut med att jag har två olika på mig, det är sant.... Oftast är båda svarta och har inget mönster nedanför fotknölen. Det kan jag tycka funkar ganska bra faktiskt. Men en dag tog ja två svart och drog på mig, när jag kom till jobbet så såg en uppmärksam kollega att tån var röd på den ena strumpan men inte på den andra. En världslig sak egentligen... Men i dag har jag köp sex par nya strumpor som jag ska ha med mig till London, fast jag har massor med strumpor. Jag orka inte gå igenom hela tvätthögen/högarna för att hitta strumpor som passar ihop.
Rickard klagar på att han inte har några strumpor, men han köper ju inga heller. Kan det vara så att någon tar våra strumpor eller? Finns det någon lösning på vårt problem?
Detta inlägga kan man se som ett komplement till att skriva något viktigt, istället för jag en monolog med mig själv om strumpor!!!! Vilken konstig svenska det blev, hoppas inte mina elever eller deras föräldrar läser detta, fattar knappt själv vad jag menar... Är detta ett typiskt exempel på febersvamel? Ja kanske det! Känner mig ganska så krasslig...

Inga kommentarer: