torsdag 19 februari 2009

Bilen!

Pappa har besiktat min bil. Det blev ju lite panik i går när jag lämnade in den för att byta en baklampa och sätta fast avgasröret och reparatören upptäckte att en styrled var så gott som av!!! -"Jag skulle inte göra det" sa han. "Jaha" sa jag" är det därför som det har låtit lite konstigt vid vänster framdäck". - "Det förstår jag om det gjort sa han, har aldrig sett något liknande"... Nu hör det till saken att jag tänkt åka med den till Göteborg på söndag, vilken tur att jag fick besiktningstid innan... Bilen blev klar vid lunch och pappa for iväg. Det blev tre 2:or. Draget är rostskadat och har varit de senaste två åren. En spindelled? på varje sida. Rätt ok för att vara en gamal bil från 1998. Enligt pappa så fick jag en 2:a för ostädad bil (tur att man inte kan få det, tänk om de börjar dela ut 2:or för skitiga och ostädade bilar. Hemska tanke!)

Inga kommentarer: