måndag 10 november 2008

Falun









Vårt besök i Falun började den 7/11-08. Vi kom fram vid lunchtid, då gick vi på stan och käkade lunch på en helmysig pub. Jag var tvungen att köpa en baddräkt eftersom jag omöjligt kunde hitta min här hemma. Klockan 16.10 hade Jessica sin massage, då passade jag på att vila lite och "grabbsen" gick en sväng på stan... Sedan fick jag behandling vilket var lika med en skarp varning att nu är det på tiden du tar tag i din kropp. Han som masserade var allvarligt bekymrad över hur stel jag är i mina muskler i rygg, nacke, överarmar och skinkor/utsidan lår, benen han han inte med. Jag är som cement han fick känna efter noga vad som var muskler och vad som var ben... Jag fick lite olika stretchövningar och en uppmaning om att börja gympa och hitta en massör med hårda nypor, som vågar ta i lite för det är ett måste...
Sedan var det dags för bad och en trevlig middag på kvällen , det blev Harrys som fick stå för middagen. Vi stannade kvar en stund på puben för att återvända till hotellrummet, där vi satt och pratade halva natten. På lördagen var det frukost buffé, en sväng på stan, en tur till Lugnetsskidstadion och ett intressant besök vi Falugruva innan vi styrde kosan mot Värmland igen. Det var väldigt skönt att komma hemifrån och det blev många skratt och tokigheter att minas. Förhoppningsvis blir det fler gånger... Falun var en väldigt mysig stad som rekommenderar att besöka....

1 kommentar:

Anonym sa...

tack fören jätterolig och skön helg det blev en hel del tokigheter
men dom kan vi nu bara ha roligt åt ser fram emot nästa färd.....
kram jessica