lördag 28 mars 2009

På en ö i Vänern.







På en ö i Vänern fann jag ro och frid nu i eftermiddags. Det var så vackert och rofyllt. Sjöfåglarna dök i vattnet utanför fönstret till den lilla sjöboden, där det bjöds på kaffe och smörgåstårta. Den ny fiskade fångsten låg i lådor på bryggan. Det här är nog så nära livet i en liten fiskeby man komma. Vi blev hämtade med båt som vi försiktigt kryssade med mellan isflaken ut till den lilla ön. Rickard och jag tog en promenad runt på ön och tittade på den lilla bondgården och sommarstugorna som låg öde och väntade på sommargästerna. På den lilla bondgården var det liv och rörelse. Det gick djur i hagarna och vid skogskanten fick vi syn på fyra rådjur. Väldigt idylliskt så här års, men säkert ett annat liv på sommaren. Rickard håller i en abborre på 1,6kg som han fick på kastspö(lite större än din abborre Jörgen). Gösen som är med på bild vägde 8kg, det är den största fisken som jag sett. På första bilden kan man ana den berömda Picasoskulpturen som finns i Kristinehamns skärgård. Bilden på mig är på överfarten i båten...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att jag ser dig på bild med min kusin undrar mamma kroon

Linnéa sa...

Kusin! Det är så att Rickard har jagar tillsammans med Kjelli ca fyra år, det finns inga vargar där så han vågar släppa O´boy på ön. De har blivit "kompisar" på den vägen. Så i lördags följde jag med när det var dax för ett besök. Trevligt! Hade jag vetat att det fanns en varm bastu så hade baddräkten varit ner packad. Hade ingen aning om släktskapet i mellan er....