söndag 1 mars 2009

Män som hatar kvinnor...

En helt ok film som jag rekommenderar.En av de bästa svenska filmer som jag sett. Visst fattades det en del från böckerna men i det stora hela så stämde det bra överens. Erica Berger har en framstående roll i böckerna men i filmen saknades hennes karaktär en del. Böckerna är ju väldigt detaljerade om alla detaljer skulle vara med i filmen så skulle den bli ännu längre än vad den var. Kan vara bra att friska upp minnet lite innan man går på filmen. Själv lyssnade jag på den under min vistelse i London så jag kännde mig ganska uppdaterad. Nomi Rapac är bra i sin roll som Lisbeth Salander. Mickael Nykvist gör rollen som "Kalle" Blomkvist bra, men det saknas något, tror jag... Han stämmer inte riktigt in i min bild av "Kalle" Blomkvist... Filmen berör, vissa scener är så jävla råa och värr blir det ju i kommande böcker.... Ser fram emot fortsättningen. Jag kommer lyssna vidare för att hålla mig uppdaterad i milenium triologin....

Inga kommentarer: