tisdag 13 januari 2009

Steg!

Jag gjorde "misstaget att berätta för mina elever om stegräkningstävlingen" Vilket medför att jag inte har en lugn stund på jobbet längre, de är på mig hela tiden.- Linnéa du får inte stå still,- gå nu, -sitt inte,- kan du stänga dörren och -vi måste ju vinna detta. Med andra ord de ser sig själva som medtävlande och de har utsett sig till mina slavdrivare. De är väldigt delaktiga och kollar min stegräknare flera gånger om dagen. Jag har verkligen ingen chans att smita undan för jag har 11 st som kontrollerar mig hela tiden. Detta resulterade i 14248 steg i går och i nuläget 14693 steg...Kanske kommer jag tacka dem när terminen och tävlingen är slut. Jag har gått prtomenad i dag på jobbet + trännat lite på gymet, men jag har glömt att kolla vad jag väger, måste göra det imorgon... Igåt åt jag lite godis, men inte i dag...

Inga kommentarer: