tisdag 13 januari 2009

Motionsmaskinen.

Det är januari... +5 grader, mörkt som i en säck efter ca 16.00 (idag 15.00). Men jag är ute och cyklar med O´boy!!! Det är sant! Att cykla med honom hör ju våren och sommaren till, men inte i denna snedvridna värld (skrev jag om att vi hade en nyckelpiga inne för någon dag sedan). Detta med cyklingen kanske inte går att skylla på växthuseffekten och klimatförändringar, utan i stället på att det finns rovdjur som gör att vi inte kan jaga med honom, en jakthund som inte får jaga är lika med en evighetsmaskin när det gäller motion. Ska väl inte klaga för det har gått ganska bra hitintills. Måste nog skylla lite på vår söta grannhundstik som löper nu. Det var som sagt bara att plocka fram reflexselen, blinkhalsbandet(till O´boy), reflexväst, pannlampa, cykel men ljus(till mig) Sedan ge sig iväg på en tur. Det gick som "attan" på dit vägen för att som vanligt gå trögt på hemvägen. fem meter bakom mig och cykeln "lallar" Oboy. Trodde jag skulle bli knäppare än vad jag är... På tal om motion så står stegräknaren på17600 steg nu och det är läggdags. men jag erkänner att det blev lite godis i kväll. Varför är kvällarna svårast att låta bli godiset på???

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har bestämt mig för att bara äta godis på lördagar. Känns som det är bättre än att säga att jag skall äta 1 dag i veckan. Nu är det bestämt och det har gått bra hittills. Och ha inte godis hemma!!! Då går det ju inte att låta bli.
Jösses vad du går på dagarna. 17000 steg är skitmycket ju! Duktig du är!

Stor kram från Maria