torsdag 3 september 2009

Översvämning

Hoppsan! I dag hände något i vår tvättstuga. För att ta det från början så började dagen med att Rickard damsög 6.50 i morse, sedan fick han för sig att tvätta sina arbetsbyxor som han faktiskt lyckades med. Han fortsatte sin karriär i hushållsarbete med att slänga in en maskin med tvätt, väldigt blandad tvätt som jag var tvungen att kolla innan den gick igång, vilket var tur, annars hade en del plagg inte varit sig lika efter. Rätt som det var kom han och försökte få mig att ansvara för tvättstugan - visst är det väl du som tvättar? Nej det är DU svarade jag. Vilket fick mig att titta ut i tvättstugan... Där stod det vatten på golvet, det provisoriska vattenlåset
(plastpåsen från Ica Maxi) hade blivit kvar glömd i avtappningsröret. Gissa om han fick torka och jag jag bara ler... Denna händelse kanske kan leda till att den slumrande, jag menar den hårt sovande rörmokaren någonstans i Närke vaknar till och tycker lite synd om sin barndomsvän. De brukar ju alltid hålla ihop... Vi får väl se, vi får väl se...

Inga kommentarer: