måndag 7 september 2009

Måndag

Ännu en måndag i livet. Ja vad ska man säga om det! En rätt ok dag, över förväntan. Var lite orolig över att ha HK, med 20 st. Det funkade. Sockerkakan var inte färdig gräddad, men eleverna var lika glada för det. Jobbade till ca 16.00, sedan bar det av ut i skogen, där blev jag indragen i något som kunde ha blivit ett riktigt drama. En dam stannade mig, hon hoppade ut ur bilen och frågade om jag hade mobil på mig, för hon och hennes man var ute och plockade svamp och mannen som inte var riktigt frisk hade försvunnit. Hon var jätteorolig och frågade mig vart man ska ringa. Ja! vart ska man ringa, polisen? Jag ringde Olle, Rickard och Pär. De hittar ju i skogen som i sin egen ficka. Eftersöket började. Olle tog bilen, Rickard och Pär gick in i skogen. efter en stund hittade rickard farbrorn som stod stilla och undrade vart fan vägen var. han var inte den piggaste svampplockare som de träffat på. Rickard fick leda honom ner för två små berg innan de var i trygghet på den lilla skogsvägen. Slutet gott allting gott. Jag tror jag ska satsa på en karriär som samordnare för det var vad jag gjorde + att jag spanande efter farbrorn från en annan del av marken... Rickard kunde ju inte låta bli att muttra lite om att jag gott kunde ha varit på plats för att hjälpa till med "eftersöket"... Det var ändå lite min förtjänst att farbror kom till rätta så fort, eller?

Inga kommentarer: