fredag 31 december 2010

Vad var det som hände 2010?

Jag ska försöka sammanfatta 2010.

Januari
Började som 2009 slutade med vinter och kallt väder temperaturen låg runt -25 grader. efter trettonhelgen började jag banta och gick ner omkring 5kg, sedan tappade jag motivationen helt. det handlade mycket om återfall och jag var ganska gnällig. Haiti drabbades av en jordbävning. Det var riktigt fina vinterdagar som varvades med snöstorm. Fortsättning följer...

Februari
Var Os-månad det var en del fina och roliga framgångar för Sverige. Vi skottade av några hustak efter som snön fortsatte att falla. Kala, skidskytte mm. Vi var till Säfsen och åkte skidor, jag lyckades dra sönder mitt knä i stilla sående läge. Vi hade ett grymt I-Landsproblem när vi skulle bestämma vilken soffa vi skulle köpa. Vi började renovera vardagsrummet...

Mars

Vi fortsatte att göra klart vardagsrummet våra nya möbler anlände. Rickard fyllde år jag fick en släng av magsjuka var på ett läkarbesök som inte gav något, jag promenerade lite mer strukturerat ett tag... jag var kattvakt åt Måns och Murre. Hade sportlov och förfasades över vuxen världens sätt att behandla unga flickor... Rickard blev farbror till Edwin.

April
Invigde månaden med påsklov, häxfest, påskskjutning och en resa till Dotorp där jag hälsade på Maria, Jörgen och Sofia, vi tog en snabbis till Ullared. Snön började sakta med säkert släppa sitt grepp om naturen... Jag gjorde comback på fotbollsträningen, Rickard spelade match. Rickards mamma råkade ut för ett misstag när hon var på en rutinundersökning, hon var illa ute ett tag. jag gick på datakurs och fick parkeringsböter. Mina tankar kretsade en del kring tarmcancer och mina smärtor i bukspottkörteln.

Maj
Karolina, Helena och jag var på Mia Skäringer på Valsverket, det började grönska ute. Vi körde hem vår vinterved som vi klöv med hjälp av goda och kära vänner. Det började bli dax att tänka på läromedel för terminen HT 2010. Jag gjorde en match för Åtorps div V lag i Lersjöfors. Vi förlorade med det fanns många duktiga tjejer med i laget. Oboy var riktigt dålig i magen och det tog tid innan det gick över...

Juni
Jag gjorde premiär doppet i Skagern( för sommaren 2010). Det var en vacker och sorglig skolavslutning, min första härliga klass slutade 6an, jag fick massor med fina presenter kort mm. veckorna gick det blev sommarlov för mig och massor med fotboll på tv det var VM! Midsommar kom och gick.Vi firade med fam Johansson och favorit kusinen Ulrika. Mammas diabetes upptäcktes och pappa var inte riktigt ok han heller. Jag fyllde visst 35 år och fick massor med fina och användbara presenter och mina nära och kära var här på kalas... Juni var en månad som bara försvann...

Juli
En månad full med upplevelser och mys. Det började med en trevlig resa till Falun och möhippemys med Linda mf. Vi bodde på hotell och var på spa vid Siljansstrand. Jag var super förkyld och det var väldigt varm. Jag målade huset, gjorde ordning på altanen, badade och solade. Jag och Oboy njöt av ledigheten. Vi var på Edwins dop. I slutet av månaden blev vädret lite sämre. Jag plockade massor med kantareller... en av höjdpunkterna var packmopedsturnen vid hembygdsgården i Rudskoga, regnet vräkte ner med det var grymt kul. Det blev några små utflykter men annars var juli en lugn månade som präglades av välbehövlig återhämtning...

Augusti
Skördemånad! Jag börjar jobba igen efter åtta veckors ledighet. Rickard börjar sin ledighet när jag börjar jobba. Pappa får sin cancerdiagnos och får tid för operation. Vår kära tant Rut dör. Vi tar en sista utflykt till Cloetta och familjen äter söndagsmiddag på fiskrestaurangen i Otterbäcken. Karolina och Astrid fyller år. Vi hjälpte mamma och pappa med veden. Vi är på köksmingel mm. Karolina och jag är på Lars Winnerbäck i Karlstad. Vi fiskar kräftor med goda vänner... Augusti 2010 går till historien som en månad präglade av sorg, ovisshet och frustration...

September
Månaden började med frost en morgon. Möten, tandläkarbesök var en del av vardagen. Tant Rut begravdes. Jag blev jätte förkyld med tillhörande, bihållinflamation mm. Det resulterade i sjukskrivning. Skolverket var på besök på jobbet. Maria och Jörgen fick en liten Linus. Jag plockade trattkantareller och det var val. SD kom in i riksdagen och Sverige var i chock. Åtorpsmarken kom och gick Rickard var i Branäs och jobbade så jag var ensam. Helene med familj var på besök denna helg.

Oktober
Jag var ledig för att jaga älg. Gjorde mitt livs misstag som jägare genom att skjuta hel bom på en stor älgtjur... Pappa började sin cellgiftbehandling. Den första snön kom och det blev inte många inlägg här på bloggen. En vän blev utsatt för bland det värsta man kan bli. Jag försökte finnas som stöd...

November
En månad med utvecklingssamtal och höstlov. Skolforum, skaparkväll, tjejfest och kräftskiva. Allsvenska avgjordes MFF vann. Förste advent stod för dörren redan sista helgen i november, pappa på började sin strålning.

December
Detta var en månad som bara sprang iväg. Massor med förberedelser inför jul, många möten på jobbet som tog kraft och energi. Snö och kallt hela månaden. Sverige drabbas av en terrorattack och ännu en gång är Sverige i chock. Hoppas på ett bra 2011. GOTT NYTT ÅR!

3 kommentarer:

Helene sa...

Nu hoppas vi på ett kanon år i år, eller hur? Många kramar

Linnéa sa...

Självklart! Kul med en kommentar!!!

Carolina sa...

2011 kan bara bli bättre!!! O vi måste bli bättre på att ses under glada förhållanden.
KRAM