lördag 6 mars 2010

Ikea

Vi har varit på Ikea och köpt gardrober... Det började redan på parkeringen. Rickard ville vända och åka hem för att det var för mycket folk. Sedan gick vi in och till avdelninge för gadrober. Där började han beklaga sig över att man var tvungen att plocka i hopp sakerna själv, han skulle åka till Bejers i ställe... Sedan fick vi hjälp, och en plocklista utskriven. Då trodde han att vagnen skulle knäckas för att det blev för tugnt och muttrade om att vi köpte för många. Jag plockade, läste lappen och hämtade en ny vagn. När vi kom till kassan så blev det hel fel. Det blev över 1000 kr dyrare än vad som stod på lappen, så vi började gå igenom kvitto och lapp för att se vart felet var. Kön bakom oss bara växte tillslut började kassörskan få panik och drog av massor med varor, hon bad oss kolla så det stämde när vi packade i bilen. Vi fick betala mindre än vad vi skulle. Rickard muttrade hela tiden om att det var ett dumt system att plocka så stora och tunga saker själv... När allt var i kärran så stämde den första lappen, men inte kvittot. Bara att gå till byten och återköp och stå i kö där. Tillslut fick jag hjälp av en tjej som slet sitt hår över en "puckad" kassörska. Det slutade med att hon fick följa med ut till bilen för att kolla allt igen och göra ett återköp och sedan sälja om sakerna igen... Gissa om Rickard älskar Ikea mer efter detta besöket??? Det dröjer innan jag åker till Ikea igen med Rickard som sällskap... Det finns massor mer att berätta om vad han sa och inte sa inne i affären. Tur att jag är så lugn och sansad. Tillslut väste jag att -Nu får du skärpa dig, det är bara att gilla läget, det blir inte bättre av att gnälla mm. Jag är tacksam över att mitt tålamod är trännat på många små "änglar" när jag bor i hop med en stor "Ärkeängel"... Som snart ska sätta ihop gadrober... Hi,hi,hi...

Inga kommentarer: