söndag 23 augusti 2009

Nu har jag fått nog...

Jag har aldrig känt mig så orättvist behandlad som jag blev idag. Hade ställt upp hela förmiddagen och hjälpt till, trots att jag egentligen inte hade tid... Sedan får jag ta världens utställning för att jag sa nej till att åka runt i hela bygden och dela ut kött till de som kunde komma och hämta själva, men då jävlar svarade jag emot. Jag tänker inte ta skit som jag inte gjort mig förtjänt av. Nu kommer jag enbart hjälpa till om Rickard behöver hjälp och för att underlätta för honom. För nu är jag väldigt trött på att det aldrig duger, jag skiter i om "någon" var arg på någon annan och att det gick ut över mig. Detta var droppen som kom bägaren att rinna över, jag är vuxen och tänker inte ta att bli behandlad som en skitunge, när inte ens mina egna föräldrar behandlar mig som en sån. "Ingen hjälper till och jag får jobba dygnet runt, ni tänker bara på nöjen och vad ska du göra för något som är så viktigt Linnéa" Stackars "någon" det är så jävla synd om "någon" jämt. Det är dax att "någon" tar konsekvensen av sitt handlande... Det är inte bara att behandla folk hur som helst bara för att man är förbannad, agera som en vuxen för guds skull... Det finns några läsare som kommer känna igen sig i denna händelse och kanske tycka att jag överreagerar och att det inte är något att bry sig om. Så kanske det är men ibland kan det lilla bli stort nog...

Inga kommentarer: