onsdag 31 december 2008

Året som gått...


Nu ska jag försöka sammanfatta 2008. Jag har bloggat nästan ett år(i morgon är det ett år), det har gått upp och ner i mitt liv under 2008.

Fem arbetsplatser har jag förärat med besök, en del korta några lite längre. För att till sist landa till lite på min nuvarande arbetsplats, där jag blir kvar till sommaren.

Några av mina bästa vänner har fått barn. I mars var Maria först ut med lilla Sofia, för att följas av Helene som fick Freja på midsommardagen. I augusti var det Karolinas tur att få Astrid. I oktober fick Elin och Tomas Isabelle, det blev fyrtal i flickor. Jag fick även reda på att Carolina i Brasilien ska bli mamma och att Katrin skulle nedkomma med ett litet underverk i början av 2009. Katrins lilla Elli hade bråttom ut och kom redan den 15/12-08. Så nu väntar jag med spänning på lilla Isacs nedkomst.
Jag har försökt följa mina gudbarn och deras liv på bästa sätt, ibland har det varit oftare och ibland har det gått ett tag mellan besöken. Det har ju tillkommit ett litet gudbarn. Astrid ska bli vårt gudbarn/fadderbarn.

Vi har gått igenom en byggprocess som fortfarande inte är avslutad. Det började med att vi köpte vår gård i April, sedan lämnades bygglovet in i slutet av Maj och på midsommardagen började vi att riva i det gamla för att få plats med det nya. Det har gått fort fram och våra underbara vänner har vart till stor hjälp. Under hösten har bygget stått stilla pga en utdragen höstskörd. När vi väl kom igång igen så var jul närmre än väntat, vårt mål var att det skulle vara klart till jul. Vi är inte riktigt klara och har en liten bit kvar än...

Jag har inte gjort något seriöst försök att söka polishögskolan under året, det har varit nog med att få livet att fungera någorlunda ändå. Mina problem med magen har hängt i och periodvis har det varit för djävligt Sjukskrivningarna har radat upp sig, för att under hösten minska lite. Att jobba 75% har varit rätt ok.Medicinerna som jag provat har vart många, oftast utan effekt.

Jag har inte gjort några längre resor, det har blivit Landvetter, Skövde, Kungälv, Falun och Stockholm. Sommaren ägnade jag åt lata dagar på stranden, när vädret tillät villsäga.
Förutom att vi köpt hus så har jag även fått en sommarstuga, tillsammans med storasyster.

Vänner har kommit och vänner/ bekanta har gått, jag har insett vilka som är mina vänner och vilka som är värda att lägga energi och engagemang på. Att lägga energi på saker man inte kan påverka har blivit ett motto som växt fram under året. Hemska saker som hänt i min omgivning, har påverkat mig i allra högsta grad.

Mina åtskilliga försök att gå ner i vikt har misslyckats varenda ett. De stora planerna på att motionera massor, gå promenader, springa, yoga, cykla till jobbet mm, har allt gått i stöpet. Bara att ta nya tag och kanske inte allt på en gång.

Ett rejält felsteg tog jag den 30/10 när jag åkte fast för fortkörning och blev av med körkortet i två månader. Nu i efterhand så gick det ju ganska bra, men fy så hemskt det varit. Tack de chaufförer som ställt upp i vått och torrt (Karolina).

Jag vill än en gång tacka er som hjälpt och stöttat mig under åter som gått, ni vet vilka ni är och ni är guld värda. Hoppas jag inte glömt allt för mycket. Påminn mig gärna. Nu laddar jag för årets sista kväll... Jag önskar alla ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: