söndag 5 juni 2011

Spontan...

Jag som alltid varit så spontan eller har jag det? Börjar bli tråkig... Eller kanske har jag alltid varit tråkig och rutinfast. Min ena kollega hade bestämt sig för att köra igår kväll men ändrade sig snabbt, tog lite vin och skulle sova över där vi var, det kallar jag spontan. Närmast spontanitet(stavning?) jag kom var att ha en flaska rosévin i baksätet på bilen. Sådana saker har jag svårt med. Jag vill veta om och vart jag ska sova, vem som kör mm. Kanske har det med trygghet att göra? Fast jag brukar vara trygg i de flesta situationer...
I natt när jag körde hem så såg jag bilar som stod ut placerade efter vägen. Det var grannsamverkan som var ute och spanade... Eldsjälar är bra att ha i bygden...

1 kommentar:

Maria sa...

Jag kallar det för kontrollbehov...kan känna igen mig i det där...