tisdag 19 oktober 2010

Gamla synder

Det ringde från Audi försäkringar igår, de vill jag skulle byta till deras försäkring på bilen. Jag ville ha ett prisförslag på trafikförsäkring på min bil så hon började ställa frågor om min ålder, skadefria år, hur långt jag kör mm. Enligt mina svar skulle jag ha hamnat i bonusgrupp 9, men hamnade i grupp 4. Konstigt tycket tjejen och ställer den förlösande frågan: har du varit av med körkortet? Som de flesta vet så var jag ju av med det i två månader för snart två års edan pga en rejäl fortkörning... Jag svarar ja och får reda på att det är därför jag hamnar i bonusgrupp 4 i stället för 9. Det betydde att en trafikförsäkring hos dem skulle bli dyrare i månaden än vad min helförsäkring hos Trygg Hansa är nu... Jag hann inte säga nej tack förrän hon avslutat vårt samtal...

Inga kommentarer: