tisdag 12 maj 2009

I vindskydd







Har tillbringat natten i vindskydd, med tre elever och en fritidspedagog. Resterande sju elever var fördelade på tre tält. Vi hade jättetur med vädret, sol och vindstilla. Det blev golftävling, dunken, grillning och underhållning vid brasan. vi kollade på en film och åt godis, vi hade jättemysigt. Vid 24.00 var det dax att krypa ner i sovsäckarna, då visade det sig att på våra som låg ute hade frosten brett ut sig, snacka om en kall och klar natt... Har väl sovit bättre! 01.00 var jag uppe och föreslog att de skulle viska i tälten, i ställer för att prata högt. 04.00 hade de vaknat och då var det kallt, det slutade med ett ryt från Nicklas för att få tyst på dem. 06.00 blev jag väckt för då skulle några låna nyckeln för att gå och duscha... Jag har haft ett underställ, pjamas, huvtröja, mössa, vantar och sovsäck på mig, för att sedan ta på mig ett par jogging byxor, en tjock fliströja och en flisfilt + dra igen dragskon i sovsäcken så mycket som gick, ändå var det lite småkallt... Men de var värt att frysa i natt och vara halvt medvetslös i dag...

2 kommentarer:

Olivia sa...

Grattis på namnsdagen Gudmor

Kramar Olivia

Linnéa sa...

Tack lilla hjärtat! Saknar dig!!!